Truskawki i poziomki

Truskawki są jednym z najbardziej popularnych owoców. Są spożywane na surowo, jako dodatek do deserów lub składnik koktajlów i przetworów owocowych. Są bogate w antyoksydanty i witaminy z grupy B, a także składniki mineralne: żelazo, wapń, magnez i potas.

Ze względu na małe pestki zawierają również znaczną ilość błonnika, który usprawnia procesy trawienne i odtruwanie organizmu. Pobudzają również pracę nerek, wzmacniają odporność oraz wspomagają odbudowę komórek i regenerację.

Znaczna zawartość żelaza przeciwdziała niedokrwistości, skazie moczowej i gruźlicy. Wyśmienicie smakują podane jako składnik deserów lub słodkich koktajlów. Truskawki świetnie smakują również z rozpuszczoną czekoladę lub szampanem.

Poziomki są owocami dość skromnymi, rzadko zauważanymi ze względu na swój rozmiar. W tym małym owalnym owocu tkwi jednak bogactwo witamin i składników mineralnych. Są dobrym źródłem witamin z grupy B, witaminy C oraz wania i żelaza.

Poziomki są również bogate w błonnik regulujący pracę naszego przewodu pokarmowego. Zapobiegają m.in. chorobom nerek, serca i układu krwionośnego. Znajduje się jednak w czołówce owoców powodujących alergie, szczególnie u małych dzieci, dlatego nie mogą być spożywane przez każdego. Nadają się znakomicie do koktajlów i deserów owocowych.

Brak jeszcze komentarzy... Skomentuj jako pierwszy!

Zostaw komentarz

 

— required *

— required *