Maliny: smaczne i niskokaloryczne

Jeśli ktoś pokusiłby się o przeprowadzenie ankiety na najsmaczniejszy owoc, z pewnością maliny zajęłyby wysoką pozycję, a może nawet objęły prowadzenie w podobnym rankingu. Natura dostarcza nam niewiele równie pysznych produktów. Jeśli ktoś posiada maliny na własnym ogrodzie, z pewnością wie, jak trudno jest odejść od krzaka pełne dojrzałych malin. Zresztą koszyczek zakupiony w markecie również można bardzo szybko opróżnić. Maliny to doskonała przekąska lub dodatek do deseru.

W dodatku ich pyszny smak idzie w parze z wieloma korzystnymi cechami zdrowotnymi. Jednym z największych plusów malin jest to, że zawierają one niedużą ilość kalorii. Zacznijmy od tego, że maliny zawierają niewiele węglowodanów. Dlatego mogą stać się nawet elementem diety osób, które starają się ograniczyć spożycie węglowodanów do minimum. Wprawdzie w 100 gramach malin można znaleźć nawet do 12 gram węglowodanów, ale z tego maksymalnie 5 stanowią cukry.

Pozostała część do błonnik, który jest korzystny dla układu pokarmowego. Oznacza to, że maliny są w ścisłej czołówce letnich owoców, jeśli chodzi o zawartość węglowodanów. Co za tym idzie, mają również niedużą ilość kalorii. Niewielka liczba węglowodanów zazwyczaj interesuje osoby, które starają się kontrolować własny jadłospis, dbając o linię. Dla takich konsumentów cenna jest również informacja, że maliny wspomagają usuwanie toksyn oraz niestrawionych resztek pokarmu z organizmu.

Podobne działanie również sprzyja odchudzaniu i utrzymaniu dobrej sylwetki.

Aquafresh Max-Active szczepionka polio