Brzoskwinia: doskonałe źródło witamin

Rodzice zwykle zachęcają dzieci do jedzenia owoców ze względu na dużą zawartość witamin w tych naturalnych produktach. W przypadku brzoskwiń, takie namawianie jest jak najbardziej uzasadnione. Owoc ten jest prawdziwym magazynem witamin. A mówiąc dokładniej, możemy w nim znaleźć witaminy E, C oraz PP. Brzoskwinie zawierają też solidną dawkę związków zaliczanych do witamin z grupy B. Jeśli właśnie trwa lato, a wraz z ciepłymi miesiącami chcesz zacząć żyć zdrowo, nie musisz inwestować w sztuczne suplementy diety.

Wystarczy sięgnąć po dobra natury. Brzoskwinia jest jednym z najlepszych wyborów. Witaminy nie są tu jedynym argumentem za. Kolejną mocną stroną brzoskwiń są minerały. W owocach tego gatunku znajdziemy między innymi wapń, fosfor, żelazo, potas oraz magnez. W dodatku brzoskwinie zawierają także dużą ilość błonnika, który jest niezbędny do prawidłowego trawienia.

Błonnik znajduje się w różnych produktach, ale nie każdy przyjmuje go w odpowiednich ilościach. Owoce, takie jak brzoskwinie czy jabłka zawierają stosunkowo dużo błonnika, więc ich jedzenie jest dobrym pomysłem, gdy chcesz wyregulować własny układ trawienny. Ponadto brzoskwinia zawiera także beta-karoten i między innymi z tego powodu ma działanie antyrakowe. Nie tylko zapobiega namnażaniu się komórek rakowych, ale może jeszcze uchronić chorego przed przerzutami. Dotyczy to przede wszystkim nowotworu piersi u kobiet. Ponadto po dużą ilość brzoskwiń powinny sięgać panie w ciąży – ze względu na wymienione witaminy i minerały.

ARZERRA

Post Author: admin